Leírás
A brit nagydíjat 1950 óta évente megszakítás nélkül rendezik az Egyesült Királyságban. Az olasz nagydíj mellett az egyetlen, melyet a Forma-1 alapítása óta megszakítás nélkül rendeznek. 1950-től 1954-ig a Silverstone-i pályán rendezték meg a versenyeket. 1955 és 1963 között a Liverpool melletti Aintree Racecourse adott otthont felváltva Silverstone-nal az szigetország nagydíjának. 1964 és 1986 között a Londontól nem messze fekvő Brands Hatchben került szintén Silverstone-nal felváltva megrendezésre a brit nagydíj. 1987 óta rendezik ismét a futamokat Silverstone-ban. 2008. július 4-én Bernie Ecclestone és Max Mosley (az FIA elnöke) bejelentette, hogy 2010-től Donington Park rendezi meg a brit nagydíjat, de a verseny maradt a modernizált silverstone-i pályán.
Pályaleírás:
A Silverstone Circuit egy versenypálya az angliai Silverstone-ban. A pályán rendezik meg kisebb megszakításokkal 1950 óta a Formula–1 brit nagydíjat. A brit nagydíj, az első Formula-1-es világbajnokság első versenye volt 1950-ben, melyet Silverstoneban rendeztek. A versenyt Giuseppe Farina nyerte meg. 1955 és 1986 között a brit nagydíjat a Silverstone-i, az Aintree-i és a Brands Hatch-i pályákon rendezték. 1987 óta a silverstone-i pálya ad otthont a brit nagydíjnak. Úgy tűnt, 2010-től a brit nagydíj Donington Parkba kerülne át, ám ez végül nem valósult meg. A pálya az 1943-ban épített Brit Királyi Légierő második világháborús katonai repülőterén fekszik. A bázis három fel- és leszállópályából áll, melyek egymást keresztezve egy háromszöget alkotnak. 1948-ban, a háború után három évvel a repteret versenypályává alakították. Az első versenyeket a leszállópályákon rendezték. 1950-ben lefektették az első összekötő utakat. Ezt a vonalvezetést 35 évig gyakorlatilag nem is változtatták. 1975-ben beépítettek egy sikánt a Woodcote kanyarba, amit 1987-ben módosítottak. 1991-ben a pályát gyakorlatilag teljesen átépítették. A kifutópályák napjainkban is a létesítmény közepén találhatóak, melyeket még használnak is. 2010-ben is történt egy nagyobb átépítés. Ekkor új, aréna jellegű pályaszakaszt iktattak be vonalvezetésbe, ezen alakították ki az új rajt-cél egyenest és a boxutcát is. Ezt a MotoGP vendégellátása miatt építették, ám a szervezők az FIA beleegyezésével a Forma-1-es versenyt is ezen a nyomvonalon bonyolítják le.