Leírás
A magyar nagydíj (Szponzori nevén QATAR AIRWAYS MAGYAR NAGYDÍJ) a Formula–1 egyik versenye, amelyet 1986 óta – megszakítás nélkül – rendeznek meg a Budapest melletti Mogyoród község külterületén található Hungaroring versenypályán. Előtte egy alkalommal, 1936-ban rendeztek Grand Prix versenyt a Népligetben, mely még nem volt hivatalos világbajnoki futam és nem is osztottak a verseny végén pontokat. Kisebb átalakítások után a pálya 2003-ban nyerte el jelenlegi vonalvezetését, amelynek hossza 4,381 kilométer. A verseny hossza 70 kör, vagyis a pilótáknak 306,67 km-t kell teljesíteniük, amely távot körülbelül 110 perc alatt lehet megtenni. A kétórás időhatár életbe léptetésére volt már szükség, 1986-ban egy körrel rövidebb volt a futam. Az egyetlen esős körülmények között futott verseny a 2006-os volt. Az időmérő edzésen és (1 perc 13,447), a versenyen futott (1 perc 16,627) legjobb köridő is Lewis Hamilton nevéhez fűződik. A legtöbb pole-pozíciót (7) a hétszeres világbajnok Michael Schumacher szerezte, míg a legtöbb győzelmet (8) Lewis Hamilton számlálja, Schumacher négyszer, Ayrton Senna háromszor nyert a magyar nagydíjon. Szűk pályaszakaszai és éles kanyarjai miatt nehéz az előzés, ezért a Hungaroringet a monacói városi pályához szokták hasonlítani. 2021 júliusában újra meghosszabbították a nagydíj megrendezését biztosító szerződést, így egészen 2037-ig ellátogat a száguldó cirkusz Magyarországra.
Pálya:
A Hungaroring Magyarország legjelentősebb autóverseny-pályája. Budapest és Gödöllő között, az M3-as autópálya közelében található Mogyoród külterületén (ennek ellenére a nemzetközi sajtóban gyakran budapesti pályaként kommunikálják). A pálya elsősorban a Formula–1 magyar nagydíjról ismert, amit 1986 óta folyamatosan megrendeznek. A pálya tervezését a Gazdasági Társulás megbízásából az Aszfaltútépítő Vállalat mérnökei, Papp István és Gulácsi Ferenc végezték. A Hungaroring számítógéppel való tervezése világviszonylatban is újszerűnek számított. A Kerepestarcsa és Mogyoród közötti 73 hektáros területen 1985. október 15-én kezdődtek meg a Hungaroring földmunkái, amelyek nagy része az év végére befejeződött. Az időjárási körülmények miatt az építkezés csak márciusban folytatódhatott, amikor megkezdték a pálya aszfaltozását. Nagy gyorsasággal fejezték be a boxutcát, a négyemeletes toronyépületet, a lelátókat, illetve a rádiós fülkéket. Az építkezés nyolc hónap alatt, a határidőre, május végére elkészült. A Hungaroring nyomvonala kétszer módosult nagymértékben. 1989-ben egy kisebb módosítást hajtottak végre, amikor a hármas chicanet elvették. 2003-ban a célegyenest meghosszabbították 200 méterrel, valamint szűkítették az 1-es kanyart az előzések megkönnyítése érdekében. 13-as kanyart későbbre helyezték, hosszabb egyenes került elé. Az átépítések miatt a pálya hosszúsága először 4014 m-ről 3975 m-re csökkent, de 2003-ban elérte a mostani, 4381 méteres hosszúságát. Szűk pályaszakaszai és éles kanyarjai miatt nehéz az előzés, ezért a Hungaroringet a monacói városi pályához szokták hasonlítani. A 2013-as verseny után komoly átalakítás kezdődhet a Ringen melynek során részben új nyomvonalat kap a pálya új előzési ponttal dinamikusabb pályát építenek. A pálya jellemzői: Forró és poros: a versenyzők szerint ezek a kulcsszavak jellemzik a Hungaroring-et. Mivel a Forma–1-es versenyek mindig nyáron, augusztusban zajlanak, a versenyek idején ritkán esik eső. A por az idény kihasználatlan részében kerül a pályára, főként a Gödöllői-dombság homokos talaja miatt. E jellemzők miatt az előzés meglehetősen ritka, mégis számos emlékezetes verseny történt a pályán. A rajongók mindig is emlékezni fognak 1986-ból Nelson Piquet és Ayrton Senna csatájára, 1987-ből Nigel Mansell leeső kerekére, majd 1989-es parádés győzelmére, 1997-ből Palik László magyar kommentátor híres, azóta szállóigévé vált, „Hova tűnt Damon Hill?” mondatára, amikor Damon Hill az Arrows-zal a verseny végéig vezetett, majd az utolsó körben elvesztette a győzelmet; illetve a 2006-os versenyre, amely a Formula–1 történetének első esős időben zajlott magyar nagydíja volt. A pályát a monacói nagydíjhoz szokták hasonlítani, ahol sok a szűk pályaszakasz és a lassú kanyar. A pilóták véleménye megoszlik a pályát illetően. Ayrton Senna, Nigel Mansell, Michael Schumacher, Fernando Alonso és Lewis Hamilton az egyik legjobb versenypályaként emlegette/emlegeti, míg mások inkább lassúnak találják a pályát és hiányolják a gyors íveket.
A versenypálya 1986 óta íródó történelmében, eddig egy halálos versenybaleset történt 2015-ben.
Jegyinformáció:
A jegyek párosával garantáltak egymás mellé és e-jegy formájában kerülnek átadásra legkésőbb az esemény hetén.
Várható program:
Péntek – Formula 1 szabadedzés nap
Szombat – Formula 1 időmérő nap
Vasárnap – Formula 1 verseny nap
2014 óta cégünkön keresztül lehetőség van úgynevezett Paddock Club belépőjegyek foglalására is szinte minden futamra. A ilyen belépőjegyekkel a legjobb helyekről történő futam megtekintése mellett ügyfeleinknek az étel-ital fogyasztás mellett lehetősége nyílik betekintést nyerni a kulisszákba is! A szemfülesebbek még személyesen is találkozhatnak valamelyik pilótával és begyűjthetik aláírásukat vagy közösen selfiszhetnek vele.
Fontos: Minden versenynél külön feltüntetjük, hogy mit tartalmaz pontosan a paddock belépőjegy, mert egyes futamoknál eltérő lehet!
– Belépés a Forma 1 Paddock Club területére
– Super Gold (Paddock trület) tribünjegy
– Kávé-tea, péksütemények
– Bár pezsgővel, ínyenc ebéd finom borokkal
– Box-utca látogatás megadott időpontban
– Hivatalos program és egy pár füldugó
– Szórakozási lehetőség
– 3 vendégenként 1 pakolóhely